CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Khamis, 13 Mac 2008

AlaM MeNenGaHku



Tahun 2001 - 2005 aku sekolah menengah kat Sek. Men. Keb. Felda Besout(SMKFB)..Dari form1 -form3 aku dok kat kelas An-nur.Beza kelas ni ngan kelas lain kitorg amik subjek B.arab..agak susah jgk la subjek ni, tapi de minat sume bleh jadi. klu x cukup kuat memang ponteng je ar klas wktu subjek ni...tapi alhamdulillah la ktorg dapat ustaz Halimi yang reti naikkan smgt bila dah nampk kitorng mcm give up, de je alternatifnye nak bgi kitorng minat...time sekolah men. ni bile tiba bulan 2 atau 3 memang confirm
de latihan utk ri sukan dan aku ngan geng aku pun memg confirm bagi banyak alsan untuk excuse x dtg..hu..hu.


Masuk form 4 aku dapat kelas sains 2, blaja subjek Lukisan Kejuruteraan...dpt kelas ngan Cikgu Fuad memang best gler, suka wat lawk spontan. Kadang2 dia sampai pelik ngan kitorag pasainya dia rase x de apa yang kelakar pun tapi ktorg gelak berdekah2..de satu ari tu, ade ar sorg budak kelas aku x berapa reti nak lengkapkan lukisan isometrik, so dia tya ar cikgu tu cmne nak wat...tapi terang punya terang still x pham last2 cikgu fuad ckp mcm ni, 'takpo ar meh sini


saya habiskan'...apa gi bergema ketawa kitorg kat kelas ri tu...cite satu peristiwa time form 5 kitorang paling x gemor time subjek Bahasa Melayu....tiap kali de subjek ni kitorang mesti rase mengantok yang teramat, memang kitorang tgk depan time dia ngajo tapi sebenarnya pkran kitorang dah melayang ikut suka msg2, tapi biasa la......


kelas kitorang ni teror berlakon konon2 minat dgo dia cite kat depan...de tugasan pun memang selalu kitorang x siap. memang ar dia marah tp...... dia marah macam mana pun kitorang wat 'pandai' je...n akibatnya keputusan beguih gler...n aku pulak yang selama ni x penah miss dapat 'A' tahun tu bleh plak aku dapat 'B'. Mcm orang banjar cakap 'tulahan', sebabnye x dgo kata.hu..hu.


Berbeza dengan subjek Sejarah, kitorang memang t.tgu2 bile time subjek ni wlu pun sebenarnya kitorang memang x suka nak menghafal fakta2 yang kat dalam buku teks. Nak tau apa yang kitorng tunggu?????? Jeng....Jeng...jeng...kitorng nak dengo Cikgu Asri berceloteh kat depan...memang best, de je cite dia yang wat kitorang pecah perut dibuatnya. Kat dalam kelas kitorang xde pun nak baca2/ hafal sgat...tapi tu la yang peliknye result gempak beb...budak kelas kitorang banyak dapat 'A' untuk subjek ni. Cikgu Asri pun pelik coz dia kata dia ajo biase2 jer..... ape2 je la cikgu..... sebab kita sume tahu de hikmah disebaliknya. Apa2 pun tahun 2004 dan 2005 banyak memberikan aku pengalaman suka duka bersama sahabat, kengkawan, n guru-guru. I LOVE ALL OF YOU......!!!






0 ulasan: