CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Jumaat, 14 Mac 2008

YaNg MaNa SaTu?FiRsT LoVe/SeCreT AdMiRe???


SuArA YaNg NyaRinG DiIriNgI
PaNdAngAN NaN MenUsUk

PerInTah YanG TiaDa BaNtaHaN

WaLauPuN Hati tak LekaNG

Dek keBeNciaN, tak SiaPa MeNdEnGaR

NaMuN teRLiHat seKetiKa

SenYuMan MenaWaN

LaYaNaN istiMeWa

PeNyeKsaaN HaMPir TeRLeRai

KaSiH SaYanG, KeCinTaan
IaNya SeMeNTaRa CuMa

Hati NaN teRLuKa

SeNtiAsa TerCaRi-CaRi

ApaKaH SeBeNaRNya yaNG TerSiRaT

AdaKaH iTu TelaH TeRsURaT



Bercerita tentang Secret Admire ni, dulu aku memang de minat kat sorng mamat ni. Biarla aku gelarkan dia "S" jer...Aku start minat kat "S" ni waktu aku form 2 n dia time tu form 5. Waktu aku form 1 aku berkongsi kelas ngan "aku sekolah belah petang dia pulak belah pagi. Tapi yang peliknya aku langsung x perasan kehadiran dia waktu aku form 1 tu. "S" ni pengawas sekolah kat sekolah aku. Orangnya tinggi, putih n senang cite orang simpulkan dia dlm golongan yang 'sedap mata memandang ar'.


Aku pun x tau kenapa aku bleh minat kat dia ni...nak kata sebab rupa x jugak. sebab pada aku dia ni biasa jer...tapi tu la mcm de sesuatu yang m.buatkan aku rasa suka dengan dia ni. Dia ni jugakla yang membuatkan aku rase nak ke sekolah tiap-tiap hari...de peluang jer, aku curi-curi pandang kat kelas dia sebab aku nak tgk dia jer.Sekejap pun takpe ar janji puas ati..he..he...


Nak cite ngan korang satu kisah yang x dapat aku lupakan sampai sekarang...kakak aku yang ketiga bertunang tahun 2002 tu. So seminggu sebelum tu aku ajakla sume member kelas aku datang umah waktu kenduri tu nanti. Orang first yang aku jemput biasa ar member baik aku, Farhana. Dia ni orangnya peramah sesangat, apy go lucky n dia memang tau aku minat kat si "S" ni. Pastu bile aku nak ajak member yang lain si Farhana pulak pandai-pandai tuko version cite asli aku. Aku cakap cam ni "korang ari ahad ni mai la datang umah aku de kenduri". Pastu deme tanya ar "kenduri ape?ko nak bertunang ke?" tapi diorang cakap dalam nada gurau ar. Then, belum sempat aku buka mulut nak jawab si Farhana pulak dah potong cakap aku, dia pi tukaq cita habaq lagu ni "eh korang x tau ke dia nak bertunang ngan "S"? Dalam ati aku, pelik gak apa mende dia nak wat ni? siap bagi isyarat supaya aku x ckap pape...yang peliknye gi aku bleh plak ikut cakap dia. aku tak jwab soalan diorang tpi aku just senyum je, senyum de makne tu.....he..he.


So memang diorang percaya gler ngan cite karut tu....yang boleh buatkan diorang percaya tu sebabnye membe aku tu memang teror berlakon n tokok tambah cite....aku ingatkan cite tu cuma member2 kelas aku jer tau. tapi x sangka pulak sampai ke pengetahuan sume cikgu-cikgu kat sekolah aku...ade satu ari tu time subjek B. Inggeris aku de dgo Sir Hamidi tanya kat budak laki yang dok depan aku psal hal ni "betul ke saya dgo cite de budak kelas kamu ni yang nak bertunang dah?" tapi nasib baik la budak laki ni x tau ape2..yang aku ngan member kat belakang hampir nak keluar air mata dok menahan gelak...bila aku pi kantin nak beli makanan pulak ade je mata2 yang menumpu ke arah aku...tapi aku wat x tau jer. aku rase memang de di antara diorang yang tahu tapi diorang x tau cite penuh version karut tu. dan aku pun dapat rasakan si "S" ni pun terkena tempiasnye jugak, jenuh ar nak jwab soalan member n guru2 yang rapat ngan dia...confirm waktu tu memang dia marah gler coz cite ni tersebar...


Cite ni aku pun tak tau bile berakhirnya, tau2 syp macam tu jer....yang pasti aku dapat berterus terang ngan member2 kelas aku cuma waktu ari majlis pertunangan kakak aku tu je la...mulanya aku pun x tak tau cmne nak bagi tau diorang pasal cite sebenar, takut diorng terasa ati ngan aku. Tapi nasib baikla deme ni sume sporting.....yang menghairankan aku macam mane la deme bleh terpk aku nak bertunang dalam usia yang sebegitu muda....ish..ish..pelik2...Lepas "S" habis blaja kat sekolah menengah, aku dah jaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag sgt dapat tengok dia. Kalu ada pun cuma sekali dua je pastu langsung dah x nampak dah.


Sekarang aku dapat tau dia kerja kat Ipoh, Perak....soal status dia aku pun x dapat kesan....Aku dah x meletakkan apa2 harapan kat dia. Biarla takdir yang menentukan. Soal rezeki, jodoh, dan ajal maut sume dah ditentukan Allah yang lebih mengetahui perjalanan kisah hidup hambanya..Kalu de jodoh x ke mana pun ye x.....??? he...he...

0 ulasan: